Terugbetalingsbeleid – van Haren Boutique
Winkelwagen
Je winkelwagen is leeg.

Terugbetalingsbeleid

Retour- & Terugbetalingsbeleid

Bedankt voor uw aankoop bij van Haren Boutique. Wij hopen dat u tevreden bent met uw bestelling. Mocht u echter een artikel willen retourneren of uw bestelling willen annuleren, dan helpen wij u graag verder.


1.1 Voorwaarden voor retourneren

U kunt artikelen binnen 30 dagen na ontvangst retourneren, mits aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

  • Het artikel is ongebruikt, ongedragen en in originele staat.

  • Alle originele verpakkingen zijn intact.

  • Het artikel wordt teruggestuurd naar het aangewezen retouradres.

Let op: de verzendkosten voor retourzending zijn voor rekening van de klant.

Wij adviseren om gebruik te maken van een traceerbare verzendmethode. van Haren Boutique is niet verantwoordelijk voor retourzendingen die onderweg zoekraken.


1.2 Hoe een retour aan te melden

Stuur een e-mail naar info@van-haren-boutique.nl met de volgende gegevens:

  • Bestelnummer

  • Reden van retour

  • Foto’s van het artikel, dit helpt ons het retourproces goed vast te leggen en alles correct af te handelen

  • Volledige naam en afleveradres

Na goedkeuring ontvangt u van ons het juiste retouradres. Stuur geen artikelen terug naar het afzendadres op het pakket.


2. Terugbetalingen

2.1 Verwerking van terugbetalingen

Zodra uw retour is ontvangen en gecontroleerd, ontvangt u bericht over goedkeuring. Indien goedgekeurd, wordt het bedrag teruggestort via de oorspronkelijke betaalmethode binnen 3–5 werkdagen.

Houd rekening met extra verwerkingstijd bij uw bank of creditcardmaatschappij. Indien er meer dan 15 werkdagen zijn verstreken na goedkeuring en u nog geen terugbetaling heeft ontvangen, neem dan contact met ons op.


2.2 Te late of ontbrekende terugbetalingen

Heeft u nog geen terugbetaling ontvangen?

  • Controleer uw bank- of creditcardoverzicht.

  • Neem contact op met uw bank of kaartuitgever om te vragen naar eventuele vertragingen.

  • Indien onopgelost, mail ons via info@van-haren-boutique.nl.


3. Annuleren van een bestelling

U kunt uw bestelling annuleren tot maximaal 2 uur na aankoop. Na deze periode is annuleren niet meer mogelijk en kunt u het artikel pas retourneren nadat u het heeft ontvangen.


4. Beschadigde artikelen

Controleer uw bestelling direct na ontvangst. Is het artikel beschadigd, defect of verkeerd geleverd, neem dan onmiddellijk contact met ons op via e-mail en voeg duidelijke foto’s toe van het probleem.

Wij sturen kosteloos een vervangend artikel. Mocht dit vervangende artikel ook gebreken vertonen, dan bieden wij u een volledige terugbetaling aan. U zult het artikel op onze kosten terugsturen en u ontvangt het volledige aankoopbedrag terug.


5. Maten

Onze schoenen worden geproduceerd door zorgvuldig geselecteerde partners in Azië. Hierdoor kan het voorkomen dat de maatvoering op het label afwijkt van de bestelde EU-maat. Dit is geen foutieve levering, maar een verschil in maatnotatie afhankelijk van de herkomst van het product.

Wij raden klanten daarom aan om bij twijfel onze maattabellen zorgvuldig te raadplegen vóór het plaatsen van een bestelling. Deze zijn afgestemd op de internationale maatvoering en helpen u bij het kiezen van de juiste maat.

In geval van twijfel of onduidelijkheid over de maatvoering kunt u ons altijd
voorafgaand aan uw bestelling contacteren via info@van-haren-boutique.nl Ons team staat klaar om u te adviseren.

Retouren vanwege maatverschillen
Indien de ontvangen schoenen naar uw ervaring te groot of te klein vallen, kunt u gebruikmaken van de standaard retourprocedure zoals beschreven in dit beleid. Houd er rekening mee dat een afwijkend label of een verschil tussen de Aziatische maatvoering en de Europese maatvoering niet wordt beschouwd als een verkeerd geleverd artikel. De bestelde EU-maat wordt correct geleverd conform de overeenkomst.

U kunt in dit geval:

  • Een omruiling aanvragen voor een andere maat, of

  • Het artikel retourneren volgens de standaard retourprocedure

Belangrijke opmerking
Wij raden nadrukkelijk af om bewust meerdere maten van hetzelfde model te bestellen met het doel om een deel terug te sturen. Retourzendingen zijn altijd voor rekening van de klant en dit kan daardoor extra kosten met zich meebrengen.


6. Retouradres

Zoals vermeld in ons verzendbeleid werkt van Haren Boutique samen met zorgvuldig geselecteerde productie- en logistieke partners in Azië. Door het proces volledig intern te beheren, kunnen wij de hoogste kwaliteitsnormen en scherpste prijzen handhaven.

Alle retourzendingen moeten worden verzonden naar het magazijn van onze partner in China. Het exacte retouradres ontvangt u na goedkeuring van uw retouraanvraag.

van Haren Boutique is niet verantwoordelijk voor retourkosten. Deze zijn voor rekening van de klant.

Verstuur nooit artikelen terug zonder onze retourinstructies via e-mail te hebben ontvangen. Niet-geautoriseerde retouren worden mogelijk niet geaccepteerd of verwerkt.

Ons retourbeleid is bindend, duidelijk vermeld bij aankoop en volledig in overeenstemming met de geldende consumentenwetgeving. Door een bestelling te plaatsen, gaat u volledig akkoord met deze voorwaarden.

Terugbetalingsbeleid